Transfer na letiště je všude jednou z hlavních povinností delegáta (tedy pokud vám klienti létají letadlem…)

Hned první sezónu jsem to miloval! Vždycky jsem měl hrozně rád letadla a letiště.

Naši klienti odlétali a přilétali vždy odpoledne, jednou za 10 dní. Z Lefkády odlétali velmi spokojení. Během jejich dovolené jsme se vídali dost často, hlavně na našich výletech a tak jsme se za těch 10 dní dokázali docela dobře seznámit a poznat.

Loučení na letišti bylo příjemné, člověka to při práci hrozně povzbudí a nakopne do dalšího turnusu, když vidí pozitivní výsledek své práce – spokojené klienty na konci pobytu.

Když se rozloučíte u odbavení, jenom se otočíte a z příletového prostoru začnou přicházet klienti noví, které směrujete do autobusu. A všichni bílí a zmatení. Potřebujete od nich vědět alespoň do kterého hotelu jedou. Po několikahodinovém letu ale mnozí ani neví, jak se jmenují…

Vždycky jsem se snažil cestou autobusem se trochu předvést. Povídal jsem jim nejen o důležitých věcech, ale i o místě, kam přijeli a různých zajímavostech. Opravdu jsem se snažil ze sebe v tom autobusu vydat to nejlepší. Dělal jsem to ale proto, abych si to později co nejvíce ulehčil! Je naprostá pravda, že první dojem je nejdůležitější. Ta půlhodina v autobusu byla často rozhodující pro celý další pobyt. Klienti od začátku viděli, že je o ně zájem, že dané věci rozumím a později se s nimi vždyky jednalo lépe i v případě, že měli nějaké problémy.

První sezónu jsme měli odlety a přílety odpoledne a opravdu mě to bavilo.

Další rok byl odlet v 6 ráno. A transfery na letiště brzo ráno jsou fakt strašný opruz! Nejhorší práce…

Jet na letiště ve 3 (ale i v 6 nebo 7) ráno znamená, že skoro vůbec nespíte. Ikdyž máte chvíli čas se vyspat, stejně jste nervózní jestli jste na něco nezapoměli a abyste nezaspali. Ani po 6 letech práce delegáta nejsem v noci v klidu, pokud mám ráno odlet. Pokud se během odjezdu vyskytne nějaký problém (třeba s autobusem), v noci se to dost těžko řeší. Všichni klienti jsou rozmrzelí. Už to není srdečné loučení, ale spíš abychom to měli rychle za sebou. A ti kteří přilétají jsou nevyspalí. Nevyspalý a unavený klient = problém na obzoru! Každé zdržení nebo malá komplikace při ubytování se lidem zdá mnohonásobně horší, když mají hlad a chce se jim spát. A to nemluvím o možném zpoždění letadla…

Ale čas odletů a příletů si nevyberete.

Úplně něco jiného to bylo například v Egyptě. Tam jsme měli 10 různých letadel za týden! Bylo nás na ně asi 20 delegátů. Na hotel vezete lidi, které už dál nevidíte a na letiště zase jiné, kteří na vás náhodu “vyšli”. Před letištěm jim řeknete 10 povinných vět o tom co je na letišti čeká, vysypete je a jedete pryč. Tam už je někdo z CK, kdo je na letišti skoro non-stop, kdyby náhodou byl nějaký problém. To je fakt masovka.

Pokud ale pracujete v destinaci, kde jste za danou cestovní kanelář sami, tak si své klienty přivezete, celý pobyt jste s nimi a opět je odvezete na letiště. Což mám nejraději. Je jen na vás, jak to s nimi umíte a jak to zvládnete.

A každá dovolená klientů vždycky začíná na letišti! Vy jste první, kdo může ovlivnit, jestli na ni budou vzpomínat v dobrém.